pixelpixel

pixel

KOMENTARI KNJIGA

Dragi Tona,

Knjiga je prebrodila Scile i Haribde poštanskih usluga i uplovila u sigurnu luku. Nakon otvaranja kartonskog omota i prvog listanja, shvatio sam da su svi moji strahovi bili neopravdani. Ovaj mejl
razlikuje se od svih prethodnih koje Ti poslah. Ovo je prva poruka Prijatelju. Kako sam ponešto iz knjige već pročitao, vidim da u ovome baš i nisam originalan. Da li je za autora sreća (ili pak nešto drugo) da mu čitaoci postaju prijatelji,  ostavljam tebi da razlučiš. Noćas sam pročitao 50-tak strana, pregledao fotografije (grafička oprema je izvanredna, teško ponovljiva) i odlutao iz svoje kontinentalne svakodnevice u zvukove talasa i miris soli. Sećao sam se srebrnih i rumenih obrisa koje sam privlačio kroz plavetnu prozirnost, i sreće kada bi se, na mom dlanu, našla neka od tih nevelikih, ali vrednih i prelepih riba. U početku su mi nedostajale  informacije (pre svega o priboru), ali sam onda shvatio da ovo nije priručnik o morskom ribolovu, već knjiga za ljubitelje mora i ribolova. Zanimljivije štivo, u tom smislu, nisam do sada čitao na "našem" govornom području.
Svima koji će jednoga dana pisati o sličnim temama postavio si težak zadatak, i to je odlično. Ono najbolje u tvojoj knjizi je to da, čitajući je, čovek potpuno zaboravi na miris ulja za sunčanje i miris roštilja, viku i buku, suncobrane, glisere, skutere... Kao da sve to u knjizi postoji samo kao daleka, vrebajuća opasnost za bezvremenost koju si želeo da prikažeš. U likovima Nika (posebno) i Pape odmah sam se prepoznao. To je ribolov koji nosim u sebi, iako mi ništa ribolovno nije strano. Štapovi, mašinice, tripodi, ma koliko potrebni ponekad, ovde samo smetaju, kvare neponovljivi estetski doživljaj. Mnogo toga na ovom mestu nisam napisao, ali naše druženje, verujem, tek počinje.
Nadam se da ćeš, do narednog čitanja, videti bljesak mnogog ulovljenog sparida. Hvala još jednom. Umesto pozdrava, poslužiću se parafrazom naslova svog omiljenog filma. NO SEA FOR BAD MEN.

Vladica Radojević

Tona

Pročitavši obje knjige " Jadranski sparidi " i " Ribolov iz Barke ", imam osobnu moralnu obavezu da Vas obavijestim, da već dužeeee vrijeme nisam pročitao ovako istinite, zanimljive, osječajnije, pravednije i iskrenije knjige. Naravno u svemu tome, zabave, priča, zgoda i nezgoda nije nedostajalo, pa uz sve to, čovjek sa guštom pročita knjigu u par dana i nada se nekom novom nastavku u kojem autor možda ne bi imao nešto puno više reći nego što je već rekao.
Oduševljen sam vašom iskrenošću i ljubavlju prema moru, ribolovu i svemu onom što Vas je učinilo takovim kakvim jeste, jer takovih ljudi kao što ste vi, danas je vrlo malo. Želim vam i dalje puno uspjeha u ribolovu i pisanju knjiga, jer iz njih ste, možda neznajući, naučili mnoge ljude da poštuju ono što im Majka priroda podarila te da u tome uživaju, nadaju se a na kraju i možda u nečem uspiju. Jer na kraju svega ribolov je uživanje, zadovoljstvo i potreba duše za odmorom i ponovnim punjenjem.

Lijep pozdrav od Karlovčana,
Denis Priselac

Dobra vecer, Tonci

Ne znan zasto, ali ima san veliku potrebu javit se nakon sta san naisao na mail adresu listajuci internet. Iznimna mi je cast poslati mail coviku ciju san knjigu procita, ajde da ne lazen, 4 puta. Naravno, mislin na knjigu o teškoj panuli za zubace i gofove. Zaista, sve pohvale, iako, siguran san da ima tu puno tajni koje se naravno nikad ne odaju u knjizi. :) Ja san inace veliki ljubitelj panule, ali mi ona i nije bas jaca strana sta se tice ulova. Vece uspjehe iman u lovu komarce (orade) s kraja surf tehnikon, sta mi također predstavlja veliku ljubav. Sad san trenutno u fazi izrade najlonskog parangala za obor, mislin da ima i nesto o njemu na vasoj stranici, iako bas i ne preferiran takav nacin zbog "nesportskog" duha. Ne znan zasto uopce sve ovo pisen, mozda djeluje i malo glupo, ali eto, ima san potrebu javit se, nadan se da se ne ljutite. Eto, jos jednom, velika mi je cast upoznati vas bar kroz mail, zasita sve pohvale za knjigu.

Laka noc i lijep pozdrav...
Milan :)

Kao prvo htio bih Vas pohvaliti makar znam da ih je bilo stotinu prije mene , ali ostao sam oduševljen knjigama , pogotovo drugom knjigom o sparidima ,kapa dole,puno knjiga prošlo mi je kroz ruke ali ova je bez konkurencije.
Inače sam i Zg i kontinentalni sam ribolovac od kada znam za sebe, što se ribolova tiče tu sam opasan bolesnik . Imam kuću i u Ninu pa se usavršavam i na moru makar akvatorij nije naj.Do dobrih pošta moram ići 20 nm . Imao sam dobrih uspijeha sa brancinima i licama i to je to iz Ninskog zaljeva.lice lovim na špin s obale i to je gušt samo takav.Evo par slika u prilogu . Sada moram još nabavit ovu zadnju knjigu jer sam postao tvoj fan.

BISTRO!

Spoštovani,
Najprej prisrčen pozdrav in vesel božič (če ga praznujete). Pišem vam kar v slovenščini in upam, da boste razumeli moje pismo. Najprej vse čestitke za vašo knjigo Ribolov iz barke in zanimive tekste na vaši internetni strani, ki jih večkrat z veseljem prebiram (še posebno pozimi me v mislih odnesejo na morje, ki ga imam zelo rad).
Med počitnicami sem preživel dva tedna na prijateljevi jadrnici, kjer je imel v svoji knjižnici tudi vašo knjigo Ribolov iz barke. Z veseljem sem jo prebral in kar nekaj večerov zabaval družbo s citati iz vaše knjige kot na primer: ... stavile su sve svoje ješke na sunce i love na čeku ... ili ... pustio tintu ... Moram vam iskreno priznati, da mi je prvi del knjige bolj všeč – krasen dalmatinski jezik, duhovito pisanje (prijateljem to priporočam kot počitniško branje). Drugi dal pa je kot bi ga pisal drug človek – poln zaskrbljenosti glede morja in življenja v njem. Razumem vaš pogled in se popolnoma strinjam z njim, vendar ga nisem mogel združiti s prvim delom polnim iskrivega humorja. Še enkrat vse čestitke in vse najlepše v naslednjem letu, tudi z željo, da bi tudi z vašimi razmišljanji znali našim otrokom ohraniti bogastvo morja.

Lep pozdrav,
Stane Moškon

Pozdrav gospon Tona!

Knjige so izvanredne-odlične. Več sam svako pregledao i pročitao po par puta. Sve šta pišete u knjigama, sve je istina, svaka vaša riječ je u knjigo došla iz vašeg srca, zato so knjige toliko zanimljive. Ja sam več puno godina ribič
na sladkim vodima(cca. 40 god.) i 5 god. na moru, zato mi je vse jasno, sada kada sam pročitao vaše izvanredne knjige. Svaka vam čast, dobar čovjek ste i zato isto dobar ribič(ribolovac), jer izdali ste svaku tajnu o ribolovu. Da  vaše knjige duplo  koštaju, nebi bile preskupe.  Sad nije teško, da panulo napravim sam, jer to mi je želja.
Juče sam vas nazvao, ali niste digli telefona. Bio je sretan dan za mene, jer sam vas gledao na televiziji kako lovite ribe. Pokazali so isto vaše knjige. Vikao sam, dođite, da vidite čovjeka koji mi je poslao knjige, kako je svet mali.
Oko 16. ili 17.02.2010, idemo sa kolegom, koji mi je donio knjige u Šibenik, jer je prodal svoju barku i uzel drugu.
Tada ču vas nazvati(koji dan prije), da se sretnemo, želio bi vas počastit, isto vašeg kolega iz Vodic, pa da malo popričamo o ribolovu. Nekako ču izmisliti, da vam pomagam prodajati vaše knjige i praviti reklamu za vas tu našem kraju. Još jednom HVALA ZA SVE, JAKO SAM SRETAN ŠTO SAM VAS UPOZNAO!

Anton Basa

Šjor Tona evo upravo san do kraja pročita vašu knjigu i sa zadovoljstvom mogu reći da je odlična i da puno nauči osobu koja u biti prije ništa nije znala o panulavanju...

Krešo Grbić

Postovanje
Prezadovoljan sam knjigom. Sveobuhvatna je, i okupljeno je sve bitno na jednom mjestu, vec danima ju citam, upijam sve. Korisna i poucna knjiga i vec mi je najdraza u kolekciji (koja nije mala).
Hvala puno
Lijepi pozdrav
Tomo

Bog Tona,
evo sam tek nakon deset dana pogledao mail,jer sam bio u poslu preko glave, tako da ti se nisam ranije javio. Iskreno, proučio sam dvije od tri knjige i to one - dječje hahaha.
Meni su stvarno simpatične i dobro su mi legle, pogotovo "Modro putovanje" (imaš osjećaj da gledaš "Nema" ili sl.).
Pokušao sam sinu čitati Putovanje, ali je on ipak premalen da bi je mogao pratiti (jedino što mu se svidjelo je razgovor tuna i školjaka sa početka knjige - "glupane, glupane" - na to je zavaria od smija i dva je dana to galamia po kući. Svaki drugi pokušaj čitanja svodio bi se na "ajde mi čitaj ono di je glupane" i ajmo gledat slike (usput-ilustracije su odlične u obje knjige!!!).
Vidit ću kakve će biti reakcije od nećaka i nećakinje na štivo, oni su dosta stariji i oboje vole more.....
Panulu sam samo letimično "pogledao" ...još nisam uhvatio dovoljno vremena da je proučim, ali sam pričao sa nekim ljudima koji su čitali tvoju knjigu i pohvalili su je kao izuzetno kvalitetnu (ljudi koji dosta vremena provode na moru u ribanju)!!!

Pozdrav
Dome

Druze,
stigla mi je knjiga i vec sam je progutao citajuci.Hvala najlepse.Imam malih problrma oko nekih primorskih termina, ali sam se nekako snasao.Posle svake tvoje knjige, prosto poludim.Dodje mi odmah da se spakujem i odem dole da panulam.Citajuci tvoje redove to toliko  lako izgleda(laiku) da pomisli sve su ribe tvoje????A kad bi probali kao ja jadnik da povuku panulu videli bi da je to najblaze receno UMETNOST.Voleo bih da dodjes vlakom i da te docekam u Beogradu kao tvoj deda sto je putovao.
Mnogo od opisanog terena sem ostrva ima i u mojoj okolini kod mene na moru ali samo treba znati.Ne predajem se i dok ne uspem necu se smiriti.Voleo bih da mogu ako me sreca posluzi da ove godine i ja uhvatim mog prvog zubatca i rado bi ti ga poklonio iz postovanja.
Da te vise ne davim i jos jednom pozdravim i pozelim sve najlepse.

Sale Spasenović

Poštovani Tonći,

Čovjek sam sa mora, rodio se u Dubrovniku, otac iz Banića kraj Slanoga, a majka iz Moščeničke Drage, kraj Opatije.Moji plove i ribare otkada znaju za sebe(prilog), pa tako smo doma vazda imali barku i mreže. Otac je bio fanatik za mrežama, popunice, plosnice ... uz njega i ja, a u kući samo dvije udice, slučajno zalutale. Mreže nije kupovao u Trstu ili Bariju, naručivao ih je po pomorcima iz Južne Koreje, najbolje kaže, žute, tanke, 2 fila, lovice ...
Mamini imaju najjaču flotu u Hrvatskoj ...
Život me odveo na fakultet u Rijeku, a zatim 2002. godine u Zagreb. Nakon
dvije godine Zagreba, fali nešto, guši me ... FALI MORE.
Kad god mogu zbrišem, od stresa, na Dugi otok, Sali, Kornati ... Kad izađem
iz Svetog Roka i vidim more, drugi čovjek.Kupio sam brod, fisherman, 5,5 m, točno koliko mi treba. Zatim, vrše, parangali, tunje, skosavice ... znaš kako to već ide ...  Kad ulazim u ribolovni dućan, ovima se cakle oči, od sreće, naravno.
Onda slušam priče, zubaci, gofovi, štapovi, role, ownerice ... sve se kupuje, a otac uvijek isto ponavlja: RUKA JE RUKA, SINE.
Kupuje se knjiga LOV ... Napravi se viška, krenem, panulam 6.mjeseci bez ribe ...  Evo ga, Gospodin Z od 6 kg. Idem ja dalje, svi love, naravno, oni sa velikim iskustvom ja ništa. Ne posustajem, uporan od malena. Opet Gospodin, 2 kg. Idemo dalje, u 2 dana 3 komada, ukupno 14 kg.
Panulam ja i dalje ... slušam priče u jedinom kafiću, na otoku, lažu se međusobno, ja nikad. Uvijek slikam nogu kraj ribe. Od njihovom odnosu prema moru, da ne pričam. Kao da im je neprijatelj, a sve im je.
Priča iz Zagreba: Što radiš u 12. mjesecu u Kornatima, nigdje nikoga, ti si lud ... Kažu, plavo more, žuto sunce, sive stijene, zelena maslina ... ja njima, nije to ta plava, ni žuta, ni zelena, toje neka druga plava, žuta i zelena ... panula,
priroda, zrak, mir...
Shvatio sam, panula je gospodski ribolov. Panula je kao dobra ženska, ili ti da sve ili ti ne da ništa.
Ajmo, brod u Zagreb. Sve sa njega se čupa, bijeli jastuci, šminka ... žena vrti glavom i kaže, znala sam da nisi normalan, a ja njoj: nije ovo brod za šminku, ovo je brod za panulu. Sve se mijenja ... bazen za živu ješku, eliminiraju se svi zadivi (u brodu), mala penta, opaki stroj (FF/GPS). Gotovo. Zaražen skroz. Kakva droga, droga je nula.

Drago Kraljevic

Hvala na komentarima!

Pišite mi i dalje na

tonci@predvez.com

Broj posjeta od 12.04.2011.